Hyvää aatonaattoa kaikki lukijat, joita tuskin vielä on ainuttakaan!

On vielä iltapäivä ja kaikkea ehtii vielä tänään tapahtua. Haluan kuitenkin jakaa kanssanne asiat, jotka tapahtuivat jo tänään. 

Jouluhan on ilon ja antamisen aikaa, eikös vain? Ainakin näin minulle on aina sanottu. Minun perheessäni ainakin tänään on toisin. Paitsi tuolta antamisen osalta. Onnistuttiin antamaan paha mieli. Mutta en syytä siitä oikeastaan ketään. Joulu on stressaavaa aikaa meille kaikille. Joululahjat, jouluruoka, joulukortit... kaikki tuo. Paitsi että perheemme päätti, että emme osta tänä jouluna joululahjoja emmekä lähetä joulukortteja. Niin kävikin. Joululahjoja emme ostaneet koska emme nähneet siihen mitään syytä. Olemme kaikki aikuisia ihmisiä (tai ainakin melkein aikuisia) ja lahjojen keksiminen on hyvin hankalaa. Joulukortteja emme lähettäneet periaatesyistä. Sukulaisia ja ystäviä voi muistaa muutenkin, eikä vain jouluna. Ja onhan puhelimet keksitty. Mielestäni puhelinsoitto on parempi kuin joulukortti. Joulukortti vaan kuormittaa paperinkeräyspisteitä, ellei tietenkin säästetä kaikkia joulukortteja.. 

Koska huomenna on jouluaatto, kuuluu siihen myös jouluaattosauna. Itse olen ollut viimeisen viikon flunsassa ja olo on nyt hiukan parempi, vaikka kuumetta on yhä hiukan.
Äitini tahtoo saunoa tänään. Isäni huomenna. He ovat muutenkin olleet hermostuneita jo pitkään ja myrskystä on ollut enteileviä merkkejä. Voin olla varma, että sota puhkeaa nyt viikonloppuna. Ja se ei ole mikään pieni ja leppoisa sota.. Se on kuin toinen maailmansota. Tai siis jonkinlainen sota ainakin.
Äiti ei halunnut saunoa eilen, koska oletti, että minä haluan saunoa tänään. Minä olen hei kipeä! Kuume on hiukan laskenut, mutta kipeä olen kuitenkin. Isä haluaa saunoa huomenna. Minä saatan olla vielä silloinkin "ei-saunakunnossa". Ja ei, he eivät voi tehdä kompromissia (minun näkökulmastani se olisi, että he saunovat huomenna aamulla, kun heräävät). Molemmat haluavat saada oman tahtonsa läpi.

Hyvää joulua kaikille! Toivon, että teidän aatonaattonne on parempi!